Szakmák éjszakája a Dériben

Sokféle éjszaka van, múzeumok, kutatók éjszakája, miben különbözik ettől a Szakmák Éjszakája? Sokban: mert mi nem csak színes és szórakoztató programokat, hanem ennél sokkal többet: a jövődet, lehetséges életutakat kínálunk.

Most egy éjszaka alatt végigjárhatod a szegedi szakképző iskolákat, a velük együttműködő sikercégek máskor rejtett világát, feltárhatod a menő szakemberek titkait, megnézheted, melyik foglalkozás mit takar, játssz végig akár ezer pályát néhány óra alatt 2017 április 21.-én!

Lehet, hogy a jövőd itt, ezen az éjszakán kezdődik!

Kérünk minden érdeklődőt, hogy segítse a Déris programok megszervezését egy gyors, elektronikus regisztrációval! 

REGISZTRÁLOK!

 

A Dériben a következő programokon vehetsz részt:

 

“CADvcsináló” 3D modellezéshez.

Géptervezés számítógéppel.Az érdeklődők megismerkednek Splash4a CAD-tervezés és 3D-modellezés alapjaival; Bemutatásra kerülnek a CAD program kínálta alapvető testépítési lehetőségek: kihúzás-kivágás, forgáskihúzás-forgáskivágás; Lehetőség lesz az elkészített alkatrészt egy előkészített összeállításba illeszteni, majd az összeállítási modellről látványos képet generálni (renderelés); Néhány alkatrészt képzeletbeli erőhatásoknak, terheléseknek és egyéb megpróbáltatásoknak teszünk ki…jajj tervezőm! (véges-elemes analízis, statikai szimuláció)

1 mérés nem mérés! Vagy mekkora is az akkora?

Mitutoyo hagyományos és digitális mérőeszközök bemutatása és használatuk. Szakítóvizsgálat közös végrehajtása.

Mitutoyo hagyományos és digitális mérőeszközök; Tolómérők bemutatása; kalibrálása és használatuk; D02AMikrométerek bemutatása; kalibrálása és használatuk; Mit is jelent 1/1000 mm? Ez a hajszál átmérőjének 1/100része; mérőórák bemutatása, használat
uk; Mi a különbség az írott jegyzet és az excel tábla között, azaz mire is jó egy digitális mérőeszköz amit a számítógéphez lehet csatlakoztatni?
Mechanikus szakítógép üzembe helyezése, próbatest befogása, szakítás végrahajtása, szakítódiagram felvétele.

02

Pneusuli.

A sűrített levegő alkalmazásának megtapasztalása egyszerű kapcsolások egyéni összeállításával.

A bemutató során egy egyszerű berendezést állítunk össze próbatáblán. A feladat egy sokak által bélyegzőgépként ismert pneumatikus kapcsolás vezérlésnek felépítése lesz léptetőlánc segítségével. A kapcsolás összeállítása után működésvizsgálat, hibaszimuláció.

3D nyomtD04Aatás.

Az adatformátumtól a kész alkatrészig.

Modellezett alkatrésztestet nyomtatunk Craftunique Craftbot plus nyomtatóval A modellezett alkatrész adatformátumát átalakítjuk a nyomtató bemeneti STL formátumára; elhelyezzük a nyomtatótérbe az alkatrészt, beállítjuk a méretarányt. Rétegenként ABS műanyagból nyomtat a készülék.

Tervezd meg és készítsd el!

Nyomtatott áramkör tervezése számítógéppel, NYÁK marása, forrasztás.

A résztvevők megismerhetik a nyomtatott áramkörök tervezésének folyamatát, szabályait. A megtervezett áramköri panelt egy speciális marógéppel elkészítik, majd beforrasztják az alkatrészeket. Tesztelés után a működőképes munkadarabokkal megajándékozzuk a résztvevőket.

D051AD05A

 

Arduino Mikrovezérlő programozás workshop.

Elmondjuk, mi is az a mikrovezérlő és közösen elkészítünk egy mikrovezérlő programot.D06A

Minden érdekes elektronikai kapcsolás tartalmaz legalább egy mikrovezérlőt; A mikrovezérlők az internetre köthető okos kütyük megjelentével, elterjedésével igen széleskörűen elterjed

tek. Ezek közül a legismertebb platform az Arduino, amely gyerekeknek, hobbi programozóknak és minden barkácsolni szerető embernek hozta el a mikrovezérlő programozást egyszerű, érthető módon. A workshop során a résztvevők betekintést kapnak abba, hogy mi is egy mikrovezérlő, illetve elkészítjük az első Arduino alapú mikrovezérlő programunkat.

PLC programozás kezdőknek is I.

Szélerőmű, lakáshőmérséklet, tartályok szabályozása.

6 db munkaállomással és 3 témakörrel várjuk az érdeklődőket. A D07Atémakörök: lakáshőmérséklet szabályozás, tartály töltés-ürítés szabályozása, szélerőmű működtetése. A munkahelyek virtuális érintőképernyős terminálokkal ellátottak. Rövid ismertető után a látogatók összekötik a PLC-ket, az érzékelőkkel és virtulis képernyőt támogató PC-vel. A berendezéseket üzembe helyezik, a jellemzőket alapértékre állítják. Az érintőképernyős terminálok segítségével utasításokat adnak a rendszernek, így pl. növelik a hőmérsékletet, illetve a tartály szintjét más értékre állítják, ill. a szélerőmű fordulatszámát növelik, mintha nőne a szél erőssége. A képernyőn figyelik a szabályozási folyamat időbeli alakulást, amelyet grafikusan jeleníti meg a rendszer. A grafikonokat nyomtatóval kinyomtatják, s elemzik a vezető tanárok segítségével. A nyomtatványokat hazavihetők!

PLC programozás kezdőknek is II.

“Becsengettek” – az iskolacsengő programozása.D08A

A diákok átveszik az irányítást az iskolában, mert ők programozzák az iskolacsengő működését. Csatlakoztatják a csengőt működtető PLC-t és a PC-t, majd programozói felületen keresztül állítják a csegetési időpontokat, majd tesztelik a gyakorlatban.

 

 

 

 

Szerelem szerelem, avagy számítógép összeszerelés, ahogyan a profik csinálják.

Megnézzük, hogyan kell szakszerűen kiválasztani egy számítógép konfigurációt figyelembe véve a felhasználó igényeit; Megtudhatjuk a sD09Azámítógép összeszerelésének pontos lépéseit; Megismerjük a műveletek alatt betartandó biztonsági szabályokat, a szereléshez szükséges eszközöket, alkatrészeket; Megismerkedünk a különböző csatlakozókkal, memória modulokkal, bővítőkártyákkal, háttértárolókkal; Rámutatunk a hálózatba kapcsolás lehetőségére; Ha sikeresen összeraktuk a kitűzött konfigurációt, megbeszéljük a szoftverek telepítésének szabályait; Kitérünk arra, hogy milyen lehetőségeink vannak egy program telepítése során, tisztázzuk majd a felhasználói szerződésben foglalt kérdéseket.

 

Élmény a programozás Lego Robotokkal! Építs robotot és irányítsd!

A foglalkozáson Lego Mindstorms 2.0 és 3.0 készletből robotokat építünk, és programozunk; Az érdeklődők mobiltelefonnal, Bluetooth kapcsolattal is irányíthatják a megépített eszközöket; Megislegorobotmerkednek a robot szenzoraival, az ultrahangos távolság-, a szín- ,és érintés-érzékelők-kel; Az igazi kihívás a robotok programozása, amely egy grafikus, könnyen megtanulható fe-lületen történik. Az elkészített programokat a résztvevők kipróbálják, futtatjuk a robotokon, így azonnal tapasztalják munkájuk eredményét. A robot úgy beszél, úgy mozog, ahogy a “progra-mozó” vezérli. Ezáltal játékosan, élményszerűen sajátíthatóak el a programozás alapjai; Arra is lehet
őséget biztosítunk, hogy saját ötleteiket valósítsák meg látogatóink. A Lego Robotok ki-válóan szemléltetik a korszerű, automatizált ipari rendszerek működését. A robotika és a prog-ramozás fontos és keresett tudás a munkaerőpiacon, ennek megismertetése a célunk a foglakozás során.

Androidos telefonod van? Készíts rá alkalmazást MIT App Inventorral! D11A

Az App Inventor 2 nyelvvel Androidos mobil eszközökre (telefon, tablet) készítünk egyedi al-kalmazásokat. A programozási környezet két fontos részre tagolódik: az egyik a képernyőter-vező (Designer), a másik a blokkszerkesztő (Blocks). A Desiger-ben egyszerűen össze tudjuk állítani azokat a látványelemeket illetve vezérlőket, melyeknek programozása révén az alkal-mazás az eltervezett módon működni fog. A kiválasztott objektumokat ezután a Blocks-ban tudjuk programozni.

Szereted a számítógépes játékokat? Készítsünk együtt játékot! 

A játékot a Scratch programmal készítik el az érdeklődők. A programkód – amely a program-készítés során felhasznált szereplők viselkedését írja le – kirakóelemekből építhető össze. Ezek parancsok, változók, állapotkomponensek, logikai kifejezések, elágazás- és ciklusszervező uta-sítások. Az elkészült játékprogram megosztható az interneten is, így nemcsak a készítő, hanem bárki játszat vele!

 

Állásbörze.
Kiemelt vállalati és felsőoktatási partnereink megjelenése, továbbtanulási és álláslehetőségek bemutatása.

A börze megszervezésével két célt kívánunk elérni:
– szakképzési évfolyamra járó végzős diákjaink közvetlen információt kapnának munkába állási, vagy duális képzésben folytatható felsőfokú képzésekről;
– az általános iskolás tanulók és szüleik közvetlenül megtapasztalhatják a gazdaság és a felsőoktatás igényeit a szakképzett munkaerőre.

 

REGISZTRÁLOK!