Bemutatkozás

 

united-kingdom-156243_960_720

Iskolánk jelenlegi helye, szerepe Szeged város közoktatási rendszerében

Az 1894-ben alapított iskola Szeged város egyik legrégebbi oktatási intézménye. Örvendetes tény, hogy az elmúlt évek átszervezései után szakmailag továbbra is önállóan, nevünket, egyéni arculatunkat megtartva, hagyományainkat ápolva működhetünk tovább. Az alapítók szándékát őrizve ma is a műszaki tudományok megalapozása a fő cél. A nevelő-oktató munka színvonala, hagyományai méltán váltanak ki megbecsülést, tekintélyt nemcsak a városban, hanem a műszaki felsőoktatási intézményekben is. Az intézmény szakmai programja a műszaki szakterület három ágazatára – gépészet, informatika, villamosipar és elektronika – épül.

 Büszkék lehetünk:

  • Továbbtanulási mutatóinkra.

Az érettségi vizsgák után a diákok kb. 45%-a tanul tovább felsőoktatási intézményekben; elsősorban műszaki főiskolán, egyetemen. Az iskola a dél-alföldi régió szakközépiskoláinak rangsorában, melyet a felsőfokú oktatási intézményekbe felvett tanulók aránya alapján készítenek, hagyományosan előkelő helyen áll.

A technikus évfolyamon maradók közül (≈50%) sokan az egyetem előtti lépcsőfoknak szánják egy szakképesítés megszerzését, hiszen egy leendő mérnök egész életében profitálhat abból, ha egy szakmát is elsajátít.

  • Diákjaink sikeres szereplésére országos tanulmányi, szakmai és egyéb versenyeken.
  • A tanulók kulturált, fegyelmezett viselkedésére a mindennapok során, a tanulmányi kirándulásokon, múzeumok, kulturális rendezvények látogatásakor.
  • Iskolai rendezvényeink, ünnepeink hagyományosan magas színvonalára, sokszínűségére.
  • A 10. évfolyamosok körében végzett országos kompetencia-mérésen elért eredményeinkre.

A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma:

kompetencia

 

A diagramok azt mutatják, hogy a nagy szakközépiskolák közül az országban matematikából csupán 5 iskola, szövegértésből pedig 38 iskola diákjai teljesítettek jobban, mint a mi diákjaink.

  •  Nevelőtestületünk képzettségére, igényességére, sokoldalúságára, elhivatottságára.

Ezt tükrözi iskolánk tanulóinak CSH-index alapján várható és tényleges teljesítménye is, a kompetencia-mérések alapján.

csh-index

 

Tanáraink lelkiismeretes, elhivatottsággal végzett munkájának bizonyítéka a magas hozzáadott érték, aminek köszönhetően diákjaink teljesítménye lényegesen jobb, mint az előzetesen prognosztizált.

  • A Szent-Györgyi emlékszoba megnyitására.

2012 decemberében Szent-Györgyi Albert munkásságának két fontos eseményére, a Nobel-díj elnyerésének 76. és a C-vitamin paprikából való előállításának 81. évfordulójára emlékeztünk. E jeles napon, egy állandó kiállításnak helyet adó emlékszobát nyitottunk meg.

1930-tól Szent-Györgyi Albert ebben az épületben lakott és dolgozott. Szolgálati lakása a földszinti folyosó végén, laboratóriumai a nagyműhely területén voltak.
1932 őszén itt mutatta ki a paprika C-vitamin tartalmát, majd itt sikerült először a világon nagy mennyiségben C-vitamint előállítani.

Így iskolánk épülete méltán nevezhető a C-vitamin szülőhelyének. Az egyetlen hely az országban, ahol Nobel-díjjal jutalmazott felfedezés született.

Az ismertető a következő oldalon folytatódik, kérjük kattintson a folytatásért!

 

Pages: 1 2 3